Samen bouwen we een duurzame toekomst

Bouw je mee?

In actie komen voor Habitat kan op vele manieren – van hardlopen, een veiling organiseren of koekjes bakken tot een week lang meebouwen aan een stevig Habitathuis voor een gezin in een ontwikkelingsland. Het kan allemaal.
Meld je aan voor een van onze evenementen of start zelf een actie. Maak je eigen sponsorpagina waarmee je familie, vrienden en collega’s direct betrekt bij jouw actie. Habitat ondersteunt vanzelfsprekend je actie met tips en materialen.
Of ga je mee op bouwreis? Ga naar je bouwreisteam en schrijf je in voor deze reis van je leven.

Lees hier alles over bouwreizen met Habitat for Humanity

Wat je ook kiest, elke bijdrage is van harte welkom! Zo bouwen wij samen voor nog meer families een thuis en een toekomst.

Lees meer Lees minder
Bekijk alle

Ga mee op Bouwreis, ren met ons de Damloop, start zelf  een actie of bedenk een evenementen met je team, je collega’s of bijvoorbeeld je serviceclub. Kijk hieronder voor inspirerende acties van anderen.

Ik ga mee

Dag 2 zondag 5-5

05-05-2024 | 20:02 Geplaatst op: AW groep op bouwreis naar Malawi Na vanochtend een heerlijk ontbijt te hebben genuttigd konden we geld wisselen van euro naar kwacha (1 eur- 2000 kwacha). We gingen met de gids en de buschauffeur op pad om het een en ander te zien van Malawi. Zo zijn als eerst naar de lokale markt gegaan waar ze ons joelend op stonden te wachten. Hier begint het afdingen tot dat er iemand voor gem. 5000 kwacha (lees een heeft meer afgedwongen dan de ander) je naam in een mooie sleutel hanger graveert Na het markt bezoek werden we meegenomen naar een standbeeld van de eerste president van Malawi 🇲🇼 waar we door een andere gids werden rond geleid en een meiden groep kwam zingen en dansen Na dat er een aantal ook de toren in zijn geklommen zijn we doorgereden naar het parlementsgebouw. Ook hier hadden we een andere gids die ons meenam. Want het was niet alleen het parlement maar ook nog eens de begraafplaats van de eerste president. Het parlementsgebouw ligt aan de oprijlaan van de presidentswoning wat afgebakend lag tussen verschillende wijken. Hoe meer we erom heen reden des te meer armoede we zagen om uiteindelijk bij de bananenplantages. Hier konden we doorgeven wat we voor lunch wilden eten. We werden uitgenodigd voor een rondleiding. Na het doorlopen van een prachtige tuin kwamen we bij een bouwerijtje waar uiteindelijk een feestzaal zal worden. Hoe ze hier aan het bouwen waren stond onze mond van open. En zouden we wel uren kunnen blijven kijken. We liepen toch verder en kwamen we op de echte bananenplantage waar er uitgelegd werd hoe het ontstaan en onderhouden van de bananenboom. Toen we terug kwamen konden we aan een lekkere lunch. Tijdens de lunch was iedereen nieuwsgierig of de koffers al gevonden waren want Bernadette en Maggi waren naar de luchthaven gegaan om de laatste vier koffers op te halen. Na een videocall tussen Marco en Bernadette heeft Jan zijn koffer terug. Na de lunch deed de gids van de dag een extra ommetje om zo nog iets meer te zien van de verschillende culturen. En we zijn nu terug om straks weer lekker te eten en klaar te maken voor morgen voor de start van het bouwen.
Bekijk alle
€ 20

Maxime

06-05-2024 | 12:30 Aan: Everyone deserves a secure home base!