Together we build better lives

Will you build with us?

You can help in many different ways – participate in a marathon, organize an auction, bake cookies, or go on a weeklong trip to build a safe and decent home for a family in a developing country. Everything is possible.

Register for one of our events or start an event of your own. Create your own fundraising page and involve your family, friends and colleagues. Habitat will support your fundraiser with tips and tricks and we will provide you with all materials needed to make your event a success!
Or do you want to participate in a Global Village trip? If so, go to Global Village teams and register for the trip of a lifetime.

Whatever you decide to do, every contribution will be greatly appreciated! Together we will build a home and a future for many more families.

Read more Read less
View all

Create your fundraising page or join a team with friends, co-workers, your sports team or class mates. Take a look at these inspiring examples.

Join this team

Dag 2 zondag 5-5

05-05-2024 | 20:02 Posted on: [copy] [copy] [copy] Na vanochtend een heerlijk ontbijt te hebben genuttigd konden we geld wisselen van euro naar kwacha (1 eur- 2000 kwacha). We gingen met de gids en de buschauffeur op pad om het een en ander te zien van Malawi. Zo zijn als eerst naar de lokale markt gegaan waar ze ons joelend op stonden te wachten. Hier begint het afdingen tot dat er iemand voor gem. 5000 kwacha (lees een heeft meer afgedwongen dan de ander) je naam in een mooie sleutel hanger graveert Na het markt bezoek werden we meegenomen naar een standbeeld van de eerste president van Malawi 🇲🇼 waar we door een andere gids werden rond geleid en een meiden groep kwam zingen en dansen Na dat er een aantal ook de toren in zijn geklommen zijn we doorgereden naar het parlementsgebouw. Ook hier hadden we een andere gids die ons meenam. Want het was niet alleen het parlement maar ook nog eens de begraafplaats van de eerste president. Het parlementsgebouw ligt aan de oprijlaan van de presidentswoning wat afgebakend lag tussen verschillende wijken. Hoe meer we erom heen reden des te meer armoede we zagen om uiteindelijk bij de bananenplantages. Hier konden we doorgeven wat we voor lunch wilden eten. We werden uitgenodigd voor een rondleiding. Na het doorlopen van een prachtige tuin kwamen we bij een bouwerijtje waar uiteindelijk een feestzaal zal worden. Hoe ze hier aan het bouwen waren stond onze mond van open. En zouden we wel uren kunnen blijven kijken. We liepen toch verder en kwamen we op de echte bananenplantage waar er uitgelegd werd hoe het ontstaan en onderhouden van de bananenboom. Toen we terug kwamen konden we aan een lekkere lunch. Tijdens de lunch was iedereen nieuwsgierig of de koffers al gevonden waren want Bernadette en Maggi waren naar de luchthaven gegaan om de laatste vier koffers op te halen. Na een videocall tussen Marco en Bernadette heeft Jan zijn koffer terug. Na de lunch deed de gids van de dag een extra ommetje om zo nog iets meer te zien van de verschillende culturen. En we zijn nu terug om straks weer lekker te eten en klaar te maken voor morgen voor de start van het bouwen.
Read more
View all
€5

Anonymous

06-05-2024 | 15:50 To: Support me to build homes in Malawi!